Dreamtrip reiswebsite

Een reiswebsite met configurator om je eigen droomreis mee samen te stellen en te boeken.

Bekijk hieronder de case

Het project

De opdracht:
Dreamtrip wil meer zijn dan een organisatie waar mensen een reis kunnen boeken. Zij willen zich profileren als full service reisorganisatie die haar klanten een volledige experience geeft.
Dreamtrip wil in het hele reistraject een rol spelen waarbij ze hun klanten inspireren, informeren, faciliteren en committeren.

Mijn uitdagingen
• Hoe geef je de bezoeker een volledige experience.

Specifieke rol
Conceptontwikkeling, Interaction Design, User Experience en Graphic Design.

De ideeën en de oplossing

Binnen het concept van de website heb ik mij gefocust op de behoeften van de reiziger. De gebruiker krijgt direct de mogelijkheid zijn eigen droomvakantie zelf te ontwikkelen middels een configurator. Hierbij is de gebruiker in staat verschillende landen en activiteiten die hij wilt ondernemen tijdens zijn droomvakantie te selecteren. Tijdens de tweede stap komt de configurator met een reisplan per land waarin de activiteiten en bezienswaardigheden zijn opgenomen. Mocht de gebruiker niet zijn eigen droomvakantie willen samenstellen dan is er de optie om bestaande vakantietrips te selecteren en te boeken. Zo kan Dreamtrip meerdere doelgroepen aanspreken.

Om de gebruiker voordat hij een droomvakantie gaat de inspireren is de website speels opgezet. Dit is te zien aan de schuine lijnen en kleurvlakken in de huisstijl. Zo wordt op elke webpagina een emotie weergegeven.