Huisstijl Romana

Het ontwerpen van een logo en huisstijl voor het parfummerk Romana.

Bekijk hieronder de case

Het project

De opdracht:
Een grafisch project met als doel het ontwerpen van een nieuwe huisstijl voor Romana parfum.
Mijn uitdagingen
• Een stijl ontwikkelen die zowel chique als zakelijk is.

Specifieke rol
Conceptontwikkeling en Graphic Design.

De ideeën en de oplossing

Bij het ontwikkelen van de huisstijl had ik de ingeving met kleur zwart te gaan werken. Dit is chique in combinatie met wit. Daarom is op het visitekaartje te zien dat gebruik is gemaakt van beide kleuren. De zwarte kleur op de voorkant samen met het logo en de O licht op de achtergrond. Op de achterzijde van het visitekaartje zijn de gegevens de vinden. Hiervoor is de O gebruikt zodat het oog naar deze informatie wordt getrokken.

Voor het briefpapier en enveloppen is er juist voor de witte kleur gekozen in combinatie met zwarttinten. Het lettertype wat voor deze huisstijl is gekozen is een schreefletter. Deze is chique en elegant wat past bij Romana.