Een corporate website voor Kupan

Een website waar alles op het gebied van opbergen te vinden is. Voor uiteenlopende doelgroepen, van industrie tot de zorg.

Het project

Klantvraag:
De focus ligt hier op het ontwikkelen van de ultieme user experience voor Kupan en haar gebruikers. De digitale klantbeleving staat voorop.

Creëer een corporate website die helder en beknopt weergeeft wat Kupan te bieden heeft en in welke sectoren zij actief is. De website dient naadloos aan te sluiten op de vernieuwde webshop.

Mijn uitdagingen
• Maak duidelijk dat de producten in meerdere branches van toepassing zijn.
• Hoe laat je de corporate website aansluiten op de webshop.

Specifieke rol
Conceptontwikkeling, Interaction Design en User Experience.



De ideeën en de oplossing

In de beginfase van het project zijn er interviews uitgevoerd met de klanten van Kupan. Deze hebben kenbaar gemaakt dat er enkele elementen ontbreken op de huidige bedrijfswebsite, zoals klantreviews, inzicht in de contactpersonen bij Kupan, de mogelijkheid om documenten en productfoto's te downloaden. Bezoekers geven duidelijk aan dat zij graag meer informatie willen over de service en producten van Kupan. Een mogelijke oplossing hiervoor is het toevoegen van een referentiegedeelte, een aparte categorie waar bezoekers meer kunnen leren over Kupan. Dit omvat ook uitgebreidere informatie over de medewerkers van Kupan, inclusief het salesteam.

Klanten geven aan dat ze soms zoeken op specifieke producten en soms binnen hun eigen branche. Ze kiezen voor de branche-optie wanneer ze niet precies weten welk product ze nodig hebben. Door specifieke pagina’s te creëren voor producten en branches kan Kupan beide doelgroepen bedienen. Hierbij krijgt elke branche en elk product een eigen unieke uitstraling met een directe 'call to action' naar de webshop en het contactformulier. Deze pagina's bieden ook meer details, zoals productfoto's, productinformatie en downloadbare bronnen (productbladen).

Om de website zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de webshop is de huisstijl consequent doorgevoerd. Voor de website is gekozen om zowel bij de productcategorieën als de branchecategorieën submenu's toe te voegen aan de pagina, zodat gebruikers gemakkelijk kunnen navigeren tussen de producten en branches. Elke categorie heeft bovendien een eigen herkenbare kleur voor snelle identificatie.