Een webshop waar alles op het gebied van opbergen te vinden is. Voor uiteenlopende doelgroepen, van industrie tot de zorg.
Een webshop waar alles op het gebied van opbergen te vinden is. Voor uiteenlopende doelgroepen, van industrie tot de zorg.
Het project
Mijn uitdagingen • Maak duidelijk dat een product verkrijgbaar is in meerdere varianten. • Zorg ervoor dat de interface helder aangeeft waar aanvullende informatie over het product te vinden is, inclusief het downloaden van bestanden. Specifieke rol Conceptontwikkeling, Onderzoek, User testing, Interaction Design, User Experience en Development.
Op de homepage is direct in de hero-sectie een call-to-action aanwezig om de aandacht van de gebruiker te trekken. Direct daaronder worden alle productcategorieën weergegeven, waardoor de producten op een gestructureerde manier worden gepresenteerd. Dit zorgt ervoor dat de gebruiker sneller op de gewenste bestemming belandt. Voor Kupan was het van groot belang om de eigenschappen van hun producten te benadrukken. Dit is gerealiseerd door middel van iconen die naar informatiepagina's linken. In de footer is tevens belangrijke bedrijfsinformatie over Kupan te vinden.
De gebruiker begint door een productgroep te selecteren op de homapage. Van daaruit heeft hij de mogelijkheid om te filteren op een productcategorie en specificaties. De actieve filters worden bovenaan weergegeven en kunnen eenvoudig gedeactiveerd worden door op het rode kruisje te klikken. Bovendien bestaat de optie om alle filters in één keer te deactiveren. De resultaten van het filteren worden aan de rechterkant getoond via productblokken. Deze blokken bevatten een foto, titel en prijs van het product.
Op de productdetailpagina wordt alle informatie over het desbetreffende product weergegeven via tabbladen. Hier zijn ook de downloadbare documenten beschikbaar. Er is gekozen voor een overzichtelijk tabbladsysteem om alle informatie georganiseerd te houden. De gebruiker kan eenvoudig tussen deze tabbladen schakelen om verschillende soorten informatie over het product te bekijken. Daarnaast vindt de gebruiker op de productdetailpagina gerelateerde artikelen voor aanvullende aankopen.
Wat in de oude webshop ontbrak, is nu wel aanwezig: het gebruikersaccount. Via het account kan de gebruiker zijn eerdere bestellingen bekijken en facturen downloaden voor zijn eigen administratie. Bovendien kan de gebruiker zijn gegevens aanpassen, waaronder adresgegevens, persoonlijke gegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer, en inloggegevens om het wachtwoord te wijzigen. De webshop biedt ook de mogelijkheid om favorieten te bewaren. Dit is handig als de gebruiker een product nog niet direct wil kopen, maar het wel wil opslaan.
De oude webshop bood niet de mogelijkheid om zowel consumenten als bedrijven te bedienen met één enkel afrekenproces. In de nieuwe webshop is dit probleem opgelost door het implementeren van twee radiobuttons: 'Consumenten' en 'Bedrijven'. Afhankelijk van de selectie worden de relevante invoervelden en stappen geladen. Dankzij duidelijke tussenkoppen is het voor de gebruikers direct helder wat er van hen wordt verwacht.