De ideeën en de oplossing
De sfeer wordt gecreëerd door het gebruik van grote foto’s. Het product krijgt hierdoor een grote attentiewaarden. In de zoekfunctie kan de gebruiker zijn persoonlijke voorkeuren ingeven, hierdoor is het geen standaard zoekfunctie. Op de homepage kan de gebruiker direct een productcategorie kiezen. Zo worden de productresultaten getrechterd.
Op de productdetailpagina is gekozen om vier foto’s te tonen van het product. Deze kan de gebruiker van verschillende hoeken bekijken. Tevens is het voor de gebruiker van belang om te zien of zijn product nog op voorraad is alvorens hij gaat bestellen. Dit lost LightingUp op door achter de prijs de voorraad te tonen.
De gedetailleerde informatie over het product is onderverdeeld via tabbladen. Zo wordt de informatie op aanvraag aangeboden. Bij de algemene informatie kan de gebruiker direct productbestanden downloaden. Dit geeft inzicht in specieke productinformatie zoals afmetingen. Het voordeel hierbij is dat de gebruiker dit zelf kan doen en niet direct contact hoeft op te nemen met Lighting Up.