LightingUp Webshop


  • Lighting Up

  • De ideeën en de oplossing
    Het idee was om met gebruik van achtergrondfoto’s de website op te leuken en op die manier de verlichting voor zich te laten spreken. De gebruiker kan direct zijn wensen opgeven zodat zijn persoonlijke voorkeuren in de zoekopdracht worden meegenomen. Dit gebeurt direct al op de homepage door een productcategorie te kiezen. Zo wordt de gebruiker getrechterd. Op de productdetailpagina is er voor gekozen om altijd vier foto’s te tonen van het product. Deze kan de gebruiker van verschillende hoeken bekijken. Tevens is het voor de gebruiker van belang om te zien of zijn product nog op voorraad is alvorens hij gaat bestellen. Dit lost Lighting Up op door achter de prijs de voorraad te tonen.

    De getailleerde informatie over het product is onderverdeeld middels tabbladen. Zo wordt de informatie getrechterd voor de gebruiker. Bij de algemene informatie kan de gebruiker direct productbestanden downloaden. Dit geeft meer inzicht over de afmetingen etc. van het product. Het voordeel hierbij is dat de gebruiker dit zelf kan doen en niet direct contact hoeft op te nemen met Lighting Up.

  • Het project

  • De opdracht
    Een webdesignproject met als doel de gebruiker te overtuigen wat licht kan doen op het gebied van sfeerbeleving.

    Mijn uitdadingen
    • Hoe breng je sfeer binnen een website.

    Specifieke rol
    Conceptontwikkeling, Interaction Design, User Experience en Graphic Design.


Homepage LightingUp Webshop
Productgroep LightingUp Webshop
Productdetailpagina LightingUp Webshop



Gebruikte programma's

Sketch App
In Sketch zijn de wireframes ontwikkelt. Hierdoor kreeg de opdrachtgever meer inzicht in hoe de webshop eruit zou komen te zien.
Na goedkeuring van de wireframes is er gewerkt aan het design. Deze is tevens in Sketch tot stand gekomen.


Unieke ontwerpen

Nieuwsgierig naar mijn unieke ontwerpen?
Bekijk ze hiernaast, door te klikken op één van deze vier ontwerpen kom je direct bij de projecten.
Veel plezier!